Gratis anti-zonnebrand

9-9-2021  |
Op zaterdag 11 en 18 september kan per team van MHCZ een gratis flesje anti-zonnebrand 50+ worden gehaald bij de gastvrouwen van de wedstrijdtafel. Handig om altijd bij je te hebben als team, bijvoorbeeld in de keeperstas.

Insmeren voor je training of wedstrijd moet heel gewoon worden; momenteel staat slechts 1 op de 10 kinderen ingesmeerd op het veld. Sport ZonVeilig heeft de ambitie om heel Nederland zonveilig te laten sporten. In samenwerking met o.a. de Vriendenloterij maken ze het mogelijk dat er voor ieder team een flesje anti-zonnebrand beschikbaar is.

Kinderen en jongeren: veel maar onbeschermd buiten actief
Kinderen en jongeren besteden bijna de helft van hun wekelijkse vrije tijd, ruim 22 uur, aan sport en spel.* Hockey en voetbal zijn de meest favoriete buitensporten, met respectievelijk 160.797 en 615.291 jeugdleden. Ondanks dat jeugdigen wekelijks veel tijd op het sportveld doorbrengen, smeert slechts 1 op 10 zich in. Blootstelling aan te veel schadelijke UV-stralen op jonge leeftijd verdubbelt de kans op huidkanker op latere leeftijd.

Meer informatie op www.sportzonveilig.nl

*onderzoek Alle ballen in de lucht, Sociaal en Cultureel Planbureau, december 2018