MHCZ steunt Jeugdfonds Sport & Cultuur

18-9-2020  | In onze omgeving groeien er kinderen op in gezinnen met geldzorgen. Door de impact van COVID-19 neemt dit aantal helaas toe waardoor ze soms niet meer bij een vereniging kunnen sporten. Terwijl dit juist zo belangrijk is voor de gezondheid en ontwikkeling.

Bij Mixed Hockey Club Zoetermeer (MHCZ) weten we dat een lidmaatschap bij een sportvereniging niet voor ieder kind is weggelegd om financiële redenen. Daarom kunnen gezinnen al jaren bij onze vereniging terecht met de ZoetermeerPas en wordt er samengewerkt met Stichting Leergeld.

Door de overgang van de oude hoofdsponsor naar een nieuwe, hebben we besloten om op de shirts van Dames 1 en Heren 1 aandacht te vragen voor een goed doel. Omdat een piek wordt verwacht in het aantal aanvragen als gevolg van de coronacrisis, is gekozen voor Jeugdfonds Sport & Cultuur. Dit fonds helpt door de contributie/het lesgeld te betalen voor kinderen en jongeren uit gezinnen waar te weinig geld is voor hockey of voetbal, muziekles, dans, judo, theater, zwemmen etc.

Ginella Zerbo, hockey-international en ambassadeur Jeugdfonds Sport & Cultuur, vindt het belangrijk dat alle kinderen de kans krijgen om te kunnen sporten. "Het leven is zoveel leuker als je sport! Als je bij een vereniging gaat sporten, bouw je een nieuwe vriendenkring op en daardoor word je steeds socialer. Supertof dan ook dat MHC Zoetermeer Dames 1 en Heren 1 het komend seizoen spelen met het logo van het Jeugdfonds Sport & Cultuur op de shirts!”

Voorzitter Bella Overgoor is er trots op dat MHCZ op deze manier de bekendheid van Jeugdfonds Sport & Cultuur kan vergroten en dat daardoor meer kinderen kunnen (blijven) sporten. "Als vereniging vinden wij het belangrijk om op verschillende manieren een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij. Het supporten van dit goede doel is daar een mooi voorbeeld van.”

Coach Rutger den Hartog van Heren 1: "Persoonlijk heb ik bij het managen van een zwembad direct te maken gehad met het Jeugdfonds Sport & Cultuur en van dichtbij gezien voor hoeveel kinderen het behalen van een zwemdiploma mogelijk werd gemaakt met hulp van het fonds. Dat is niet alleen belangrijk voor je gezondheid en op sociaal vlak, maar ook voor de veiligheid van kinderen in ons waterland. Ik ben dan ook trots een team en club te mogen vertegenwoordigen die hier oog voor hebben en dit fonds ondersteunen.”

Gedurende het seizoen besteden we op verschillende manieren en momenten aandacht aan Jeugdfonds Sport & Cultuur, o.a. tijdens een grote sportdag die in het voorjaar wordt georganiseerd met andere Zoetermeerse sportverenigingen.

Foto's: Frank Ideler