Maatregelen COVID-19 bij MHCZ

23-9-2020  |
Update 23 september

Beste leden, ouders, vrijwilligers, medewerkers, gasten en toeschouwers,
WELKOM BIJ MHC ZOETERMEER

Ter bescherming van jullie en onze gezondheid, moeten we maatregelen treffen op/om de velden en in het clubhuis. Deze zijn in lijn met de protocollen van RIVM, NOC*NSF en KNHB en de noodverordening van Veiligheidsregio Haaglanden. We hebben de medewerking nodig van iedereen die op onze accommodatie komt.

Registreren
Iedereen vanaf 13 jaar die ons complex wil betreden moet (iedere keer opnieuw) de gezondheidscheck doen en zich registreren d.m.v. de QR-code of via www.mhcz.nl/registratie. Dat kun je ook van tevoren doen voordat je naar de club komt. Help elkaar en anderen hierbij als dat nodig is. Gegevens worden twee weken bewaard voor eventueel bron- en contactonderzoek door de GGD en daarna automatisch gewist.

Regels 1½ meter afstand
  • Kinderen tot en met 12 jaar hoeven onderling en ten opzichte van volwassenen geen afstand te houden.
  • Voor leden uit hetzelfde huishouden geldt dat ook zij onderling geen afstand hoeven te houden.
  • Jongeren van 13 tot 18 jaar hoeven onderling geen afstand te houden maar moeten dit wel tot volwassenen.
  • Volwassen dienen te allen tijde afstand te houden ten opzichte van elkaar en jongeren vanaf 13 jaar
Alleen tijdens de wedstrijd of training (sportbeoefening) is dat niet noodzakelijk:
  • Normaal spelcontact is tijdens de wedstrijd of training toegestaan voor alle leeftijden.
  • Vooraf, tijdens rustmomenten en na afloop van de sportbeoefening dienen direct weer de afstandsregels te worden gehanteerd. Dat geldt ook rondom de dug-out, in de kleedkamer en in het clubhuis. Denk er ook aan als er teamfoto’s e.d. worden gemaakt, daar is nu wat extra creativiteit voor nodig.

Maatregelen buiten het clubhuis
Op de accommodatie is overal voldoende ruimte om 1½ meter afstand te kunnen houden als je naar/van de velden of het clubhuis loopt. Let op dat de afstandsregels ook gelden op de tribunes, langs de lijn en op het terras. Het buitenmeubilair en tribunes mogen niet verplaatst worden.

Maatregelen in het clubhuis
Bij alle ingangen van het clubgebouw is duidelijk aangegeven waar je naar binnen moet voor de kleedkamers, toiletten en de bar en welke deur een in- of uitgang is. Er zijn ook looproutes aangegeven. Bij de ingangen kun je je handen desinfecteren. In het clubhuis mogen door de laatste aanscherping van de regels slechts 50 personen (alle leeftijden) tegelijk aanwezig zijn. Omdat dit in de praktijk nauwelijks te handhaven blijkt, is het niet toegestaan in het clubhuis te verblijven (helaas ook niet als het regent), behalve voor het plaatsen van een bestelling bij de bar.

De bar is open. Je kunt alleen bestellen/afhalen (alle leeftijden). Voor een snellere doorstroming aan de bar, bepaal je van tevoren wat je wil bestellen --> naar de kaart. Zodra je je bestelling hebt ontvangen, ga je direct weer naar buiten. Je gebruikt je consumpties buiten en op het terras zittend met inachtneming van de 1,5 meterregels.

Uitsluitend bij een reservering voor een (team)maaltijd, mag je op aanwijzing van het barpersoneel in het clubhuis plaatsnemen aan tafel, met inachtneming van de 1,5 meterregels. Registratie is verplicht. Meubilair mag niet verplaatst worden. Ben je 18 jaar of ouder? Aan 1 tafel mogen dan maximaal 2 personen plaatsnemen, behalve wanneer je tot hetzelfde huishouden behoort.

De twee bespreekruimtes Dummy en Scoop (boven) kunnen gebruikt worden door leden/vrijwilligers van MHCZ. Deze moet je wel van tevoren reserveren via [email protected]. In deze ruimtes zijn maximaal 8 personen vanaf 18 jaar tegelijkertijd toegestaan.

Kleedkamers en douches zijn beschikbaar, maar het dringende verzoek is om zoveel mogelijk omgekleed naar de club te komen en thuis te douchen na training/wedstrijd. Bij alle kleedkamers staat aangegeven hoeveel personen vanaf 18 jaar er tegelijkertijd in mogen (5 of 9 personen). Ook in de kleedkamer gelden de afstandsregels.

Let op: Hou rekening met de voorspelde weersomstandigheden. Pas je kleding aan, neem eventueel droge kleding mee en toeschouwers een paraplu. Er is op de accommodatie weinig ruimte om te schuilen.

Maatregelen op het veld
Voor aanvang van de wedstrijd kan de gebruikelijke toss plaatsvinden, met inachtneming van de afstandsregels. Op dit moment raadt de KNHB voor alle leeftijden de line-up en shakehands af en adviseert de teams zich te laten opstellen waarna de scheidsrechter de wedstrijd kan starten. Bij de huddle moet vanaf 18 jaar 1½ meter afstand worden gehouden. De KNHB heeft de scheidsrechters gevraagd toe te zien op het naleven van de regels, zie ook de Corona-update op onze website/clubapp.
Bij gedeeld gebruik van cornermaskers wordt geadviseerd deze steeds tussendoor te ontsmetten. Tot slot wordt in iedere dug-out een extra bankje neergezet om te gebruiken indien er te weinig ruimte is om afstand te kunnen houden (vanaf 18+).

Onderweg en bij andere verenigingen
Rij je met elkaar mee in de auto? Dan wordt vanaf 13 jaar het dragen van mondkapjes geadviseerd. Speel je een wedstrijd bij een andere club? Informeer je dan tijdig over de daar geldende regels, deze kunnen namelijk anders zijn dan bij ons.

We moeten het samen doen
We begrijpen dat het naleven van de regels en richtlijnen impact heeft en een extra zorg is. Maar we willen ook allemaal graag onze sport blijven uitoefenen op een veilige manier. Dat kan alleen als iedereen zich aan de regels houdt en zijn/haar gezond verstand gebruikt. Help elkaar daarbij alsjeblieft.
Check regelmatig de Corona-update op de clubwebsite/clubapp voor nieuwe en aanvullende informatie.

Vragen of opmerkingen
Heb je naar aanleiding van dit bericht vragen of opmerkingen, dan kun je een bericht sturen naar [email protected].

Namens alle leden, vrijwilligers, medewerkers en toeschouwers heel erg bedankt voor je medewerking en heel veel plezier en succes op het veld!

Bestuur MHC Zoetermeer