G-hockey

Niemand buitenspel!

Mixed Hockey Club Zoetermeer (MHC Zoetermeer) wil ook mensen met een verstandelijke beperking het plezier van het hockey laten beleven.Voor meer informatie; [email protected]

Verslag; Zaterdag 29 september 2012: Regionale Special Olympics Den Haag

In het Parktheater in het Zuiderpark was vanaf 9.00 uur al een drukte van belang .

Op de volgepakte tribunes zaten meer dan 300 sporters, begeleiders en genodigden, bij de officiële opening van dit evenement, dat voor de eerste keer in deze regio werd gehouden. Vijf verschillende sporten: atletiek, bowling, hockey, voetbal en zwemmen, stonden er op het programma. De zesde, judo, ging helaas niet door wegens gebrek aan deelnemers. Met ondersteuning van de streetband "FF Anderz” werden toespraken gehouden, een dansgroep gaf een demonstratie, de vlag werd gehesen en het Olympisch vuur werd ontstoken.

Voor ons was het hockeytoernooi het belangrijkst. In totaal ongeveer 120 G-hockeyers deden eraan mee. Met de bus werden die allemaal vervoerd naar de velden van hockeyclub Wateringse Veld. Het was prachtig weer, en we werden er gastvrij ontvangen door de voorzitter van de hockeyclub.

Daar speelden alle teams 4 of 5 wedstrijden, werden in de lunchpauze ook nog toegezongen door de Leidse zanger Arthur van Steijn. Op het veld werd de sportieve strijd gestreden. Het was spannend in de poule van Zoetermeer. De eerste twee wedstrijden werden overtuigend gewonnen. Toen kwam onze rivaal uit de regio aan de beurt: Hudito G1. Die versloegen we tot onze grote vreugde ook nog!

Niets stond meer in de weg om kampioen te worden. Maar helaas was het tweede team van Hudito daarna net iets te sterk voor ons: we verloren met 4-1. Ook toen we de laatste wedstrijd tegen Leonidas nog wonnen, was het onzeker! We bleken uiteindelijk met een gelijk aantal wedstrijdpunten als Hudito G1, een gelijk aantal gescoorde doelpunten, maar één tegendoelpunt méér, NET tweede te zijn geworden! Toch een mooie zilveren medaille dus.

Het was een sportieve en leuke sportdag geweest voor alle deelnemers en begeleiders.